Økonomi og regnskap i Xledger - effektiviser arbeidsprosessene | Xledger Norge

Økonomi og regnskap

Informasjonsflyten er enklere med regnskap i Xledger.

Innsikt og helhetlig virksomhetsstyring

Tilgjengelig på nett

Aldri har det vært lettere å følge den økonomiske utviklingen i ditt selskap. Med umiddelbar tilgang uansett hvor du måtte befinne deg og hvilket operativsystem/nettleser du benytter, vil data alltid være tilgjengelige.

Enkel oversikt

Med Xledger er det enklere å ha et à jour regnskap. Likviditetsanalyser er tilgjengelige, der systemet gir et cash-flow-estimat basert på banksaldo, samt forfallsdato på innkommende og utgående fakturaer. Xledger har en mengde ferdigdefinerte rapporter og svært gode spørremuligheter mot både regnskap, reskontro og budsjett.

Regnskap på nett

Frigjør tid

Xledger er et smartere ERP-system, som frigjør tid til mer verdiskapende aktiviteter. Med Xledger er det slutt på manuelle rutiner som bilagsregistrering, bankavstemming og utarbeidelse av rapporter til ledelse og mellomledelse.

Automatiske prosesser

Din bankforbindelse fullintegreres, slik at nettbank ikke lenger er nødvendig. Alle fakturaer betales fra Xledger, saldoer vises og banktransaksjoner leses inn automatisk. Gebyrer og andre faste banktransaksjoner kan automatisk bokføres og avstemmes i systemet.

Skanning og automatposteringer

Full arbeidsflyt

Innkommende bilag skannes og leses inn i Xledger direkte. Kontering vil bli foreslått basert på leverandørhistorikk. Det er videre støtte for full arbeidsflyt slik at fakturaer kan godkjennes på ett eller flere nivåer.

Dersom både fakturaavsender og –mottaker er brukere av Xledger, kan fakturaen sendes som systemfaktura. Da vil denne umiddelbart vises i innboksen hos mottaker, selvfølgelig med forslag til kontering. Mottak av innkommende eFaktura (EHF) samt utsendelse av utgående eFaktura er selvsagt også noe vi tilbyr. Xledger har et eget aksesspunkt for eFaktura, godkjent av Difi.

Les mer om ordre og fakturering i Xledger 

Forenklet reskontroopprettelse

Manuell opprettelse av kunde- og leverandørinformasjon er ikke lenger nødvendig. Med en felles grunndatabase støtter vi gjenbruk av data, hvilket betyr at hvis reskontroinformasjon har blitt registrert tidligere av andre Xledger-brukere, vil den også være tilgjengelig for deg.

Dersom firmainformasjonen ikke finnes i Xledger fra før, importeres denne enkelt fra Brønnøysundregistrene. Vårt samarbeid med Bisnode Credit AS (tidl. Soliditet) sørger for regelmessig ”vasking” av alle firmaer i kunde- og leverandørregisteret, som innebærer at firmanavn, adresser, telefonnummer, org. nummer, endring av daglig leder og styremedlemmer blir oppdatert automatisk i Xledger.

 

Kontakt oss for mer info

Flere produkter

Produktark: Økonomi og regnskap